Σημαντικές αλλαγές στην εργατική νομοθεσία με τον Ν.5053/2023 που θα εφαρμοστούν άμεσα

Σημαντικές αλλαγές στην εργατική νομοθεσία με τον Ν.5053/2023 που θα εφαρμοστούν άμεσα. Παράλληλη απασχόληση : Προβλέπεται ότι δεν επιτρέπεται να συνάπτονται συμφωνίες ή να τίθενται ρήτρες με τις οποίες ο εργαζόμενος απαγορεύεται να παρέχει εργασία σε άλλους εργοδότες εκτός του συμφωνημένου ωραρίου. Προς διασφάλιση των εργαζομένων και προς άρση της οποιασδήποτε αμφιβολίας προβλέπεται πάντως ρητώς ότι η παράλληλη απασχόληση επιτρέπεται με την επιφύλαξη των κείμενων διατάξεων περί του χρόνου εργασίας και ανάπαυσης των εργαζομένων, ιδίως δε των άρθρων 162 έως 179 του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου και διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση πολλαπλής ασφάλισης ή πολλαπλής καταβολής εισφορών ισχύουν τα προβλεπόμενα στην περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 28 του ν. 4387/2016 (Α’ 85). Διευκρινίζεται ότι για την αποφυγή καταχρηστικής

Δημιουργία Μητρώου Μέσων Πληρωμών (POS) των επιχειρήσεων

ΑΑΔΕ Αθήνα, 08 Σεπτεμβρίου 2023 Δελτίο Τύπου Δημιουργία Μητρώου Μέσων Πληρωμών (POS) των επιχειρήσεων Στην πλήρη καταγραφή των τερματικών POS που λειτουργούν στην ελληνική επικράτεια προχωρά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Με απόφαση του Διοικητή ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, συστήνεται και τηρείται στην ψηφιακή πύλη myAADE Μητρώο Μέσων Πληρωμών (POS) και ορίζεται η διαδικασία της συνεχούς επικαιροποίησής του. Συντελείται έτσι ένα αποφασιστικό βήμα για την υλοποίηση του εξαιρετικά σημαντικού έργου της διασύνδεσης ταμειακών συστημάτων και POS. Στόχος της ΑΑΔΕ είναι το μητρώο POS να συσταθεί αυτοματοποιημένα, με βάση τις πληροφορίες που η ΑΑΔΕ θα λάβει από τους παρόχους POS, και οι επιχειρήσεις να διορθώνουν και να συμπληρώνουν την εικόνα τους, δηλώνοντας τα POS που τυχόν δεν περιλαμβάνονται στα στοιχεία που θα

Αλλαγές στον Φ.Π.Α με τον νόμο 5024/2023

Φ.Π.Α σε μισθώσεις ακινήτων – Δικαίωμα επιλογής φορολόγησης και ανάκληση της επιλογής αυτής για εκμισθωτές ακινήτων Η παρούσα ανάλυση αφορά τις νέες διατάξεις που έχουν εισαχθεί με το νόμο 5024/2023 σχετικά με τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) στις μισθώσεις ακινήτων. Οι κύριες αλλαγές που προκύπτουν από τις νέες διατάξεις είναι οι εξής: ### Δικαίωμα Επιλογής Φορολόγησης – Υπαγωγή στον ΦΠΑ 1. **Ευελιξία στην Υποβολή Αίτησης**: Ο εκμισθωτής μπορεί να υποβάλει αίτηση επιλογής φορολόγησης – υπαγωγή στον ΦΠΑ – είτε πριν την έναρξη χρησιμοποίησης του ακινήτου είτε οποτεδήποτε μετά την έναρξη. Αυτό αποτελεί μια σημαντική αλλαγή σε σχέση με τις προηγούμενες διατάξεις, όπου η αίτηση έπρεπε να υποβληθεί εντός 30 ημερών από την έναρξη της διαχειριστικής περιόδου. 2. **Εφαρμογή σε Μέρος

Η ανάλωση κεφαλαίου από εισοδήματα προηγουμένων ετών. Πως μπορεί να προκαλέσει ελέγχους και τι γίνεται με τις έμμεσες τεχνικές ελέγχου.

Η ανάλωση κεφαλαίου από εισοδήματα προηγουμένων ετών. Πως μπορεί να προκαλέσει ελέγχους και τι γίνεται με τις έμμεσες τεχνικές ελέγχου. Η ανάλωση κεφαλαίου που προκύπτει από εισοδήματα προηγούμενων ετών είναι ένα ζήτημα αρκετά σημαντικό και πολύπλοκο. Όπως γνωρίζουμε πολλές φορές οι φορολογούμενοι, φυσικά πρόσωπα, είτε επιτηδευματίες είτε όχι μπορεί να φορολογηθούν με τεκμήρια κατά την υποβολή της φορολογικής τους δήλωσης. Μπορεί για παράδειγμα ένας φορολογούμενος την χρονιά για την οποία υποβάλει δήλωση να έχει χαμηλά εισοδήματα που δεν μπορούν να καλύψουν τις τεκμαρτές δαπάνες του όπως το τεκμήριο κατοικίας ή τις πραγματικές δαπάνες του όπως τα δίδακτρα του ιδιωτικού σχολείου του παιδιού του. Για τον λόγο αυτό χρησιμοποιεί εισοδήματα προηγούμενων ετών η λεγόμενη ανάλωση κεφαλαίου. Αυτή η εξέλιξη μπορεί να

Φορολογικά πλεονεκτήματα για την προσέλκυση ξένων επαγγελματιών και στελεχών στην Ελλάδα

Ειδικός τρόπος φορολόγησης εισοδήματος από μισθωτή εργασία και επιχειρηματική δραστηριότητα που προκύπτει στην ημεδαπή, φυσικών προσώπων που μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα 1. Ο φορολογούμενος -φυσικό πρόσωπο- που μεταφέρει τη φορολογική κατοικία του στην Ελλάδα υπάγεται σε φορολόγηση, όπως ορίζεται στην παρ. 2, για το εισόδημα από μισθωτή εργασία που αποκτά στην Ελλάδα κατά την έννοια της περ. α ́ της παρ. 1 του άρθρου 5, εφόσον σωρευτικά : α) δεν ήταν φορολογικός κάτοικος της Ελλάδος τα προηγούμενα πέντε (5) από τα έξι (6) έτη πριν από τη μεταφορά της φορολογικής κατοικίας του στην Ελλάδα, β) μεταφέρει τη φορολογική του κατοικία από κράτος – μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ. ή από κράτος με το οποίο είναι σε

Μεταφορά φορολογικής κατοικίας για κατοίκους εξωτερικού – Μεταφορά σε εφορία (Δ.Ο.Υ.) κατοίκων εξωτερικού

Οι πολίτες που έχουν πλέον αποχωρήσει από την χώρα και κατοικούν μόνιμα στο εξωτερικό οφείλουν να μεταφέρουν την φορολογική τους κατοικία και να δηλωθούν στην Ελλάδα ως κάτοικοι εξωτερικού. Η διαδικασία πρέπει να γίνει το 1ο δίμηνο του έτους που ακολουθεί το έτος αναχώρησης και το αργότερο μέχρι τις 10 Μαρτίου. Η αίτηση γίνεται στην εφορία (Δ.Ο.Υ.) στην οποία ανήκει ο φορολογούμενος. Πρέπει να υποβληθούν μαζί με την αίτηση και τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν την νέα φορολογική κατοικία. Τα δικαιολογητικά μπορούν να υποβληθούν το αργότερο μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου του έτους που ακολουθεί την αναχώρηση. Τα δικαιολογητικά για την αίτηση μεταφοράς είναι τα εξής: πιστοποιητικό φορολογικής κατοικίας σύμβαση εργασίας στην αλλοδαπή βεβαίωση υγειονομικής ασφάλισης στο εξωτερικό και αποδεικτικό ύπαρξης τραπεζικού

Epixeirimatikes Epiloges

Έναρξη και υποστήριξη επιχείρησης Ίδρυση Ελληνικής εταιρείας Υπηρεσίες συμβούλων Due Diligence / Έλεγχος εταιρειών Αποτιμήσεις εταιρειών

Ενδοκοινοτικές παραδόσεις – Δικαιολογητικά & Τεκμηρίωση

Πολύ συχνά ο φορολογικός έλεγχος δεν αναγνωρίζει την απαλλαγή ΦΠΑ στις ενδοκοινοτικές παραδόσεις (πωλήσεις που γίνονται σε επιχειρήσεις εγκατεστημένες εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης). Για τον λόγο αυτό οι επιχειρήσεις οφείλουν να μεριμνήσουν και να έχουν στο αρχείο τους όλα τα δικαιολογητικά που προβλέπει ο νόμος ώστε να μην μπορούν να αμφισβητηθούν οι πωλήσεις τους χωρίς ΦΠΑ εντός της ΕΕ. Tα δικαιολογητικά που προβλέπει ο νόμος του ΦΠΑ (άρθρο 28 Ν.2859/2000) για να τεκμηριωθεί η απαλλαγή σε συνδυασμό με τις διευκρινήσεις που δόθηκαν με την εγκύκλιο της ΑΑΔΕ Ε. 2019/2022 είναι τα εξής: Ο πελάτης της ΕΕ που αγοράζει από την Ελληνική επιχείρηση πρέπει να διαθέτει έγκυρο αριθμό μητρώου ΦΠΑ στην χώρα της ΕΕ που δραστηριοποιείται τον οποίο και γνωστοποιεί στην

Φοροαποφυγή μέσω Ελεγχόμενων Αλλοδαπών Εταιρειών (EAE/CFC)

Ξεκινώντας να εξηγήσουμε ποιες εταιρείες θεωρούνται ελεγχόμενες αλλοδαπές εταιρίες. Είναι κάθε αλλοδαπή οντότητα ή μόνιμη εγκατάσταση, τα κέρδη της οποίας δεν φορολογούνται στην Ελλάδα, στην οποία το φυσικό πρόσωπο ή εταιρεία με φορολογική κατοικία στην Ελλάδα έχει άμεση ή έμμμεση συμμετοχή σε ποσοστό άνω του 50% και η οποία καταβάλει πραγματικό εταιρικό φόρο χαμηλότερο του 50% από εκείνο που θα κατέβαλλε στην Ελλάδα και έχει και παθητικό εισόδημα άνω του 30%. Παθητικό εισόδημα είναι μεταξύ άλλων, τα μερίσματα, οι τόκοι, τα δικαιώματα καθώς και έσοδα εταιριών τιμολόγησης υπό προϋποθέσεις. Εδώ να εξηγήσουμε ότι το μη διανεμηθέν εισόδημα της ελεγχόμενης αλλοδαπής που προέρχεται από τις παραπάνω κατηγορίες προστίθεται στο φορολογητέο εισόδημα του φυσικού προσώπου ή της εταιρείας που την ελέγχει και

Απαλλάσσονται από τον ΦΠΑ οι βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων στο πλαίσιο της οικονομίας διαμοιρασμού, υπό προϋποθέσεις

Απαλλάσσονται από τον ΦΠΑ οι βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων μέσω πλατφόρμας (Airbnb – Booking κλπ), που παρέχονται από ιδιώτες Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις μέσω ψηφιακών πλατφορμών (όπως Airbnb-Booking κλπ) συνιστούν μια δραστηριότητα σχετικά παθητική και επομένως απαλλάσσονται από τον ΦΠΑ. Η απαλλαγή ισχύει υπό την προϋπόθεση ότι κατά τη διάρκεια της μίσθωσης δεν παρέχονται από τον εκμισθωτή πρόσθετες υπηρεσίες προς τους μισθωτές (εκτός από την απλή παροχή κλινοσκεπασμάτων), όπως υπηρεσίες καθαριότητας, περισυλλογής απορριμμάτων, αντικατάστασης κλινοσκεπασμάτων, υπηρεσίες περιποίησης πελατών, ανάλογες με τα ξενοδοχεία. Τα φυσικά πρόσωπα που εκμισθώνουν ακίνητα στο πλαίσιο αυτό απαλλάσσονται από την υποχρέωση έναρξης εργασιών ενώ το εισόδημα που προκύπτει αποτελεί εισόδημα από ακίνητη περιουσία (15-45%). Με βάση τα παραπάνω, η ΔΕΔ ακύρωσε τον καταλογισμό φόρων και προστίμων σε βάρος

Σημαντικές αλλαγές στην εργατική νομοθεσία με τον Ν.5053/2023 που θα εφαρμοστούν άμεσα

Σημαντικές αλλαγές στην εργατική νομοθεσία με τον Ν.5053/2023 που θα εφαρμοστούν άμεσα. Παράλληλη απασχόληση : Προβλέπεται ότι δεν επιτρέπεται να συνάπτονται συμφωνίες ή να τίθενται ρήτρες με τις οποίες ο εργαζόμενος απαγορεύεται να παρέχει εργασία σε άλλους εργοδότες εκτός του συμφωνημένου ωραρίου. Προς διασφάλιση των εργαζομένων και προς άρση της οποιασδήποτε αμφιβολίας προβλέπεται πάντως ρητώς ότι η παράλληλη απασχόληση επιτρέπεται με την επιφύλαξη των κείμενων διατάξεων περί του χρόνου εργασίας και ανάπαυσης των εργαζομένων, ιδίως δε των άρθρων 162 έως 179 του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου και διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση πολλαπλής ασφάλισης ή πολλαπλής καταβολής εισφορών ισχύουν τα προβλεπόμενα στην περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 28 του ν. 4387/2016 (Α’ 85). Διευκρινίζεται ότι για την αποφυγή καταχρηστικής

Δημιουργία Μητρώου Μέσων Πληρωμών (POS) των επιχειρήσεων

ΑΑΔΕ Αθήνα, 08 Σεπτεμβρίου 2023 Δελτίο Τύπου Δημιουργία Μητρώου Μέσων Πληρωμών (POS) των επιχειρήσεων Στην πλήρη καταγραφή των τερματικών POS που λειτουργούν στην ελληνική επικράτεια προχωρά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Με απόφαση του Διοικητή ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, συστήνεται και τηρείται στην ψηφιακή πύλη myAADE Μητρώο Μέσων Πληρωμών (POS) και ορίζεται η διαδικασία της συνεχούς επικαιροποίησής του. Συντελείται έτσι ένα αποφασιστικό βήμα για την υλοποίηση του εξαιρετικά σημαντικού έργου της διασύνδεσης ταμειακών συστημάτων και POS. Στόχος της ΑΑΔΕ είναι το μητρώο POS να συσταθεί αυτοματοποιημένα, με βάση τις πληροφορίες που η ΑΑΔΕ θα λάβει από τους παρόχους POS, και οι επιχειρήσεις να διορθώνουν και να συμπληρώνουν την εικόνα τους, δηλώνοντας τα POS που τυχόν δεν περιλαμβάνονται στα στοιχεία που θα

Αλλαγές στον Φ.Π.Α με τον νόμο 5024/2023

Φ.Π.Α σε μισθώσεις ακινήτων – Δικαίωμα επιλογής φορολόγησης και ανάκληση της επιλογής αυτής για εκμισθωτές ακινήτων Η παρούσα ανάλυση αφορά τις νέες διατάξεις που έχουν εισαχθεί με το νόμο 5024/2023 σχετικά με τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) στις μισθώσεις ακινήτων. Οι κύριες αλλαγές που προκύπτουν από τις νέες διατάξεις είναι οι εξής: ### Δικαίωμα Επιλογής Φορολόγησης – Υπαγωγή στον ΦΠΑ 1. **Ευελιξία στην Υποβολή Αίτησης**: Ο εκμισθωτής μπορεί να υποβάλει αίτηση επιλογής φορολόγησης – υπαγωγή στον ΦΠΑ – είτε πριν την έναρξη χρησιμοποίησης του ακινήτου είτε οποτεδήποτε μετά την έναρξη. Αυτό αποτελεί μια σημαντική αλλαγή σε σχέση με τις προηγούμενες διατάξεις, όπου η αίτηση έπρεπε να υποβληθεί εντός 30 ημερών από την έναρξη της διαχειριστικής περιόδου. 2. **Εφαρμογή σε Μέρος

Η ανάλωση κεφαλαίου από εισοδήματα προηγουμένων ετών. Πως μπορεί να προκαλέσει ελέγχους και τι γίνεται με τις έμμεσες τεχνικές ελέγχου.

Η ανάλωση κεφαλαίου από εισοδήματα προηγουμένων ετών. Πως μπορεί να προκαλέσει ελέγχους και τι γίνεται με τις έμμεσες τεχνικές ελέγχου. Η ανάλωση κεφαλαίου που προκύπτει από εισοδήματα προηγούμενων ετών είναι ένα ζήτημα αρκετά σημαντικό και πολύπλοκο. Όπως γνωρίζουμε πολλές φορές οι φορολογούμενοι, φυσικά πρόσωπα, είτε επιτηδευματίες είτε όχι μπορεί να φορολογηθούν με τεκμήρια κατά την υποβολή της φορολογικής τους δήλωσης. Μπορεί για παράδειγμα ένας φορολογούμενος την χρονιά για την οποία υποβάλει δήλωση να έχει χαμηλά εισοδήματα που δεν μπορούν να καλύψουν τις τεκμαρτές δαπάνες του όπως το τεκμήριο κατοικίας ή τις πραγματικές δαπάνες του όπως τα δίδακτρα του ιδιωτικού σχολείου του παιδιού του. Για τον λόγο αυτό χρησιμοποιεί εισοδήματα προηγούμενων ετών η λεγόμενη ανάλωση κεφαλαίου. Αυτή η εξέλιξη μπορεί να

Φορολογικά πλεονεκτήματα για την προσέλκυση ξένων επαγγελματιών και στελεχών στην Ελλάδα

Ειδικός τρόπος φορολόγησης εισοδήματος από μισθωτή εργασία και επιχειρηματική δραστηριότητα που προκύπτει στην ημεδαπή, φυσικών προσώπων που μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα 1. Ο φορολογούμενος -φυσικό πρόσωπο- που μεταφέρει τη φορολογική κατοικία του στην Ελλάδα υπάγεται σε φορολόγηση, όπως ορίζεται στην παρ. 2, για το εισόδημα από μισθωτή εργασία που αποκτά στην Ελλάδα κατά την έννοια της περ. α ́ της παρ. 1 του άρθρου 5, εφόσον σωρευτικά : α) δεν ήταν φορολογικός κάτοικος της Ελλάδος τα προηγούμενα πέντε (5) από τα έξι (6) έτη πριν από τη μεταφορά της φορολογικής κατοικίας του στην Ελλάδα, β) μεταφέρει τη φορολογική του κατοικία από κράτος – μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ. ή από κράτος με το οποίο είναι σε

Μεταφορά φορολογικής κατοικίας για κατοίκους εξωτερικού – Μεταφορά σε εφορία (Δ.Ο.Υ.) κατοίκων εξωτερικού

Οι πολίτες που έχουν πλέον αποχωρήσει από την χώρα και κατοικούν μόνιμα στο εξωτερικό οφείλουν να μεταφέρουν την φορολογική τους κατοικία και να δηλωθούν στην Ελλάδα ως κάτοικοι εξωτερικού. Η διαδικασία πρέπει να γίνει το 1ο δίμηνο του έτους που ακολουθεί το έτος αναχώρησης και το αργότερο μέχρι τις 10 Μαρτίου. Η αίτηση γίνεται στην εφορία (Δ.Ο.Υ.) στην οποία ανήκει ο φορολογούμενος. Πρέπει να υποβληθούν μαζί με την αίτηση και τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν την νέα φορολογική κατοικία. Τα δικαιολογητικά μπορούν να υποβληθούν το αργότερο μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου του έτους που ακολουθεί την αναχώρηση. Τα δικαιολογητικά για την αίτηση μεταφοράς είναι τα εξής: πιστοποιητικό φορολογικής κατοικίας σύμβαση εργασίας στην αλλοδαπή βεβαίωση υγειονομικής ασφάλισης στο εξωτερικό και αποδεικτικό ύπαρξης τραπεζικού

Epixeirimatikes Epiloges

Έναρξη και υποστήριξη επιχείρησης Ίδρυση Ελληνικής εταιρείας Υπηρεσίες συμβούλων Due Diligence / Έλεγχος εταιρειών Αποτιμήσεις εταιρειών

Ενδοκοινοτικές παραδόσεις – Δικαιολογητικά & Τεκμηρίωση

Πολύ συχνά ο φορολογικός έλεγχος δεν αναγνωρίζει την απαλλαγή ΦΠΑ στις ενδοκοινοτικές παραδόσεις (πωλήσεις που γίνονται σε επιχειρήσεις εγκατεστημένες εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης). Για τον λόγο αυτό οι επιχειρήσεις οφείλουν να μεριμνήσουν και να έχουν στο αρχείο τους όλα τα δικαιολογητικά που προβλέπει ο νόμος ώστε να μην μπορούν να αμφισβητηθούν οι πωλήσεις τους χωρίς ΦΠΑ εντός της ΕΕ. Tα δικαιολογητικά που προβλέπει ο νόμος του ΦΠΑ (άρθρο 28 Ν.2859/2000) για να τεκμηριωθεί η απαλλαγή σε συνδυασμό με τις διευκρινήσεις που δόθηκαν με την εγκύκλιο της ΑΑΔΕ Ε. 2019/2022 είναι τα εξής: Ο πελάτης της ΕΕ που αγοράζει από την Ελληνική επιχείρηση πρέπει να διαθέτει έγκυρο αριθμό μητρώου ΦΠΑ στην χώρα της ΕΕ που δραστηριοποιείται τον οποίο και γνωστοποιεί στην

Φοροαποφυγή μέσω Ελεγχόμενων Αλλοδαπών Εταιρειών (EAE/CFC)

Ξεκινώντας να εξηγήσουμε ποιες εταιρείες θεωρούνται ελεγχόμενες αλλοδαπές εταιρίες. Είναι κάθε αλλοδαπή οντότητα ή μόνιμη εγκατάσταση, τα κέρδη της οποίας δεν φορολογούνται στην Ελλάδα, στην οποία το φυσικό πρόσωπο ή εταιρεία με φορολογική κατοικία στην Ελλάδα έχει άμεση ή έμμμεση συμμετοχή σε ποσοστό άνω του 50% και η οποία καταβάλει πραγματικό εταιρικό φόρο χαμηλότερο του 50% από εκείνο που θα κατέβαλλε στην Ελλάδα και έχει και παθητικό εισόδημα άνω του 30%. Παθητικό εισόδημα είναι μεταξύ άλλων, τα μερίσματα, οι τόκοι, τα δικαιώματα καθώς και έσοδα εταιριών τιμολόγησης υπό προϋποθέσεις. Εδώ να εξηγήσουμε ότι το μη διανεμηθέν εισόδημα της ελεγχόμενης αλλοδαπής που προέρχεται από τις παραπάνω κατηγορίες προστίθεται στο φορολογητέο εισόδημα του φυσικού προσώπου ή της εταιρείας που την ελέγχει και

Απαλλάσσονται από τον ΦΠΑ οι βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων στο πλαίσιο της οικονομίας διαμοιρασμού, υπό προϋποθέσεις

Απαλλάσσονται από τον ΦΠΑ οι βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων μέσω πλατφόρμας (Airbnb – Booking κλπ), που παρέχονται από ιδιώτες Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις μέσω ψηφιακών πλατφορμών (όπως Airbnb-Booking κλπ) συνιστούν μια δραστηριότητα σχετικά παθητική και επομένως απαλλάσσονται από τον ΦΠΑ. Η απαλλαγή ισχύει υπό την προϋπόθεση ότι κατά τη διάρκεια της μίσθωσης δεν παρέχονται από τον εκμισθωτή πρόσθετες υπηρεσίες προς τους μισθωτές (εκτός από την απλή παροχή κλινοσκεπασμάτων), όπως υπηρεσίες καθαριότητας, περισυλλογής απορριμμάτων, αντικατάστασης κλινοσκεπασμάτων, υπηρεσίες περιποίησης πελατών, ανάλογες με τα ξενοδοχεία. Τα φυσικά πρόσωπα που εκμισθώνουν ακίνητα στο πλαίσιο αυτό απαλλάσσονται από την υποχρέωση έναρξης εργασιών ενώ το εισόδημα που προκύπτει αποτελεί εισόδημα από ακίνητη περιουσία (15-45%). Με βάση τα παραπάνω, η ΔΕΔ ακύρωσε τον καταλογισμό φόρων και προστίμων σε βάρος